![]() |
Śnieżny golem (lub Bałwan) został wprowadzony w wersji 1.9 Pre-release. Jest on pierwszym mobem, który może być stworzony na drodze craftingu. Jest do nas przyjaźnie nastawiony, oraz będzie strzelał śnieżkami w przeciwników (sprawiając jego egzystencję niemal samobójczą przez prowokowanie silniejszych i groźniejszych mobów do ataku na gracza lub siebie samego).
Można go stworzyć kładąc pionowo dwa bloki śniegu na ziemi, a na nich jedną dynię. Jest pasywnym mobem, który zachowuje się jak każde inne zwierze, zaatakowanie go spowoduje że będzie uciekać. Bałwana da się stworzyć w Netherze, dodatkowo może atakować pojedynczego pigmana zombie, nawet jeśli jest w grupie. W zależności ile ma życia wypada dowolna ilość śnieżek, maksymalnie do 8 (koszt 2 bloków śniegu), można go zabić strzelając do niego z łuku i odzyskać 8 śnieżek.
|
Wilki to pierwsze oswajalne moby w grze. Dodane zostały dnia 31 marca 2011, w aktualizacji 1.4. Na poziomach normal i hard wilki występują również w odmianie agresywnej (można to zobaczyć po czerwonych oczach i dźwiękach warczenia). Na poziomie peaceful i easy wilk może stać się agresywny, tylko jeżeli go zaatakujemy. Jest to jak na razie jedyny mob, który może zadawać obrażenia na poziomie trudności peaceful.
Creeper (ang. creepy - wywołujący ciarki) to zielony, prawie bezgłośny potwór, który potrafi przeprowadzać zasadzki. Jest on główną maskotką całej gry oraz znakiem rozpoznawczym. Został wprowadzony w wersji Survival Test. Po podejściu zbyt blisko stwora zaczyna on syczeć i wybucha po 1.5 sekundy. Creepery od 30 listopada bezczynnie wydają odgłosy podobne do dźwięku ich eksplozji, ale bardziej ciche i krótsze. Nie płoną w dzień w przeciwieństwie do zombie i szkieletów.
Odliczanie można powstrzymać jeżeli gracz odejdzie od potwora na odpowiednią odległość. Po anulowaniu detonacji, gdy gracz zbliży się do niego wtedy "odliczanie" zaczyna się od nowa. Gracze korzystają z tego podczas walki. Podchodzą do niego, uderzają go i odchodzą na bezpieczną odległość. Powtarza się to parę razy. Gdy creeper zostanie zabity podczas, gdy ma włączony zapalnik to wtedy nic się nie dzieje. (W survival teście creeper, mimo że został zabity to i tak jeżeli włączył bombę wybuchał).
Wybuch creepera jest o 25% mniej skuteczny niż TNT. Im twardszy materiał tym creeperowi trudniej będzie go zniszczyć dlatego też zaleca się budowanie domków z wytrzymałych materiałów.
Creepery wydają nowy dźwięk, gdy otrzymują obrażenia od czasu Halloween Update.
Duch (oryg. Ghast – nazwa jest grą słów: ghost – "duch" i ghastly – "upiorny, straszny") jest latającym meduzo-podobnym mobem, który strzela ognistymi kulami z ust. Jego ciało ma wymiary 4x4x4 bloki z 9 mackami na brzuchu. Po raz pierwszy pojawił się w Halloween Update. Ghasty są w stanie pojawić się w dowolnym miejscu w Netherze, o ile istnieje wystarczająca przestrzeń. Choć zdarza się to rzadko, Ghasty mogą pojawiać się w pobliżu portali.
Slime (pl. Szlam) to 5. z kolei dodany wrogi mob w grze. Pojawił się 23 lipca 2010 (Secret Friday 6 ! Alpha 1.0.11). Potwory te wyglądają jak zielone, półprzezroczyste kostki. Istnieją 4 oficjalne wielkości Slime'ów: ogromne, duże, normalne i małe. Są to pierwsze moby, które mogą się pojawić zarazem w świetle jak i w ciemności. Te stworzenia występują naturalnie poniżej poziomu 17 od skały macierzystej, ale były przypadki, że pojawiały się na powierzchni. Zwykle pojawiają się w dużych jaskiniach lub kopalniach. Jest to poniekąd utrudnienie dla gracza, bo w małych przestrzeniach slimy "wtapiały by" się w ścianę, otrzymując obrażenia. Ale wynika to też z faktu, że największy slime wymaga dość dużej przestrzeni do poruszania się i atakowania.
Atakowanie szlamu wiąże się z tym, że po "zabiciu" go, potwór zmienia się w 4 mniejsze osobniki, chyba, że broń, którą atakujemy zabiera więcej punktów życia niż 2 serca. Obecnie Slime'y nie rosną, gdy nie są atakowane. Najmniejsze slime'y nie zadają graczowi obrażeń, jedynie go popychają.
Slime'y pojawiają się tylko od łatwego do trudnego poziomu trudności. Kiedyś slime'y nawet w dużych rozmiarach pojawiały się na wszystkich poziomach trudności przez co gra dla nowych była nieco trudniejsza, aczkolwiek problem ze slime'ami można było rozwiązać nie schodząc poniżej 20 pola od dołu mapy. Błąd ten występuje też w Becie 1.3_01, ale spawn rate slime'ów jest mniejszy.
Slime, który miał kontakt z lawą (nie zależnie od wielkości) zacznie się palić, a po śmierci nie zostanie podzielony na mniejsze osobniki. Potwory te nie potrafią pływać w wodzie przez co mogą się utopić jeżeli są zanurzone całkowicie. Slime'y potrafią wchodzić po drabinie za graczem.
Po zabiciu najmniejszego slime'a może wypaść z niego od 0 do 2 kul szlamu. Przedmiot ten służy do tworzenia lepkich tłoków oraz do wytworzenia magmowego kremu.
Notch potwierdził w Coesquest livestream, że w wersji 1.2_01 Beta slime'y zostały przywrócone, ale są bardzo rzadkie.[1] W 1.3_01 spawn rate slime'ów został zwiększony.
Płomień (ang. Blaze) jest mobem, który został wprowadzony w aktualizacji 1.0.0. Występuje w Netherze. Pojawia się tylko w fortecach, zMob Spawnerów. Wydaje z siebie metaliczne dźwięki, najczęściej przy jego atakowaniu. Płomień może strzelać ognistymi kulami, oraz zadawać obrażenia poprzez dotyk. Kule płomienia nie niszczą bloków w przeciwieństwie do kul ghasta. Dobrą taktyką walki z mobem jest zrobienie kilku bałwanów, gdyż płomień otrzymuje (wraz ze smokiem kresu) obrażenia od kul śnieżnych, dlatego bardziej opłacalne jest korzystanie ze śnieżek niż z łuku. Płomienie otrzymują także obrażenia od wody, ale nie możemy wylać jej normalnie w Netherze.
Enderman to mob, który został wprowadzony w wersji 1.8. Jest on mobem o mieszanym stosunku wobec gracza. Zadaniem tego moba jest nadawanie grze ponurego klimatu. Może teleportować się oraz chodzić tak szybko jak gracz. Ma też specjalną zdolność, która mu pozwala tak jak graczowi zbierać klocki i podnosić je (ale w przeciwieństwie do gracza nie musi ich niszczyć), co daje mu możliwość uszkadzania budowli gracza.
Dokładne wymiary tego moba to 0.6x0.6x2.9. Perła endermana służy do teleportacji, wiążę się to jednak z pewnymi skutkami. Każda teleportacja równa się utracie 2,5 serduszka.
Szkielet to wrogi potwór wprowadzony w wersji Survival Test, który pozostał we wszystkich nowszych wersjach gry. Szkielety są dość szybkimi przeciwnikami, a do tego strzelają do gracza strzałami przez co są bardzo groźne. Tak samo jak zombie, szkielety pojawiają się w nocy lub w zacienionych miejscach (np. jaskinie), a rano spalają się przy świetle przynajmniej 15. Płoną one do czasu, gdy umrą.
Szkielety mogą trafiać inne moby swoimi strzałami. Jeżeli natomiast szkielet trafi szkieleta to wtedy oba zignorują gracza i zaczną walczyć, aż do śmierci jednego z nich.
Szkielety mają 1% szans, aby zespawnować się razem z pająkiem tworząc Spider Jockeya. Od czasu Halloween Update szkielety trzymają w rękach łuk.
Spider Jockey (pol. Pajęczy jeździec) jest połączeniem 2 mobów: pająka i szkieletu. Został on wprowadzony w Secret Friday Update 8. Kiedy pająk się spawnuje ma 1% szans na połączenie ze szkieletem. Są oni traktowani jako oddzielni wrogowie (mają oddzielne punkty życia). Strzały szkieletu i mobilność pająka (wspinanie się po pionowych ścianach) tworzy zabójczą kombinację. Gdy wschodzi słońce szkielet ginie w płomieniach ale pająk nadal zostaje. Gdy zabijemy pająka, wtedy szkielet staje na własnych nogach i walczy dalej. To jest najniebezpieczniejszy mob, a raczej połączenie mobów w grze. Należy uciekać przed tymi połączonymi potworami, gdyż w starciu bezpośrednim ma się małe szanse na przeżycie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz